Oh, I’m so exhausted.
ふぅ。めっちゃ疲れたよ。
Well, I guess I’ve been doing okay with my job as a supervisor, except that I don’t have answers to many questions I’m asked over the phone.
結構自分では管理の仕事うまくやってると思うんだけど、電話で答えられない質問がかなりあるんだよね。
I’m pretty good with direct communication. Everything seems more straight-forward when you talk to people face-to-face. But on the phone, the questions are not limited to things that I’m familiar with, or even if I am, I still get confused by the way some people phrase questions.
ワタシね、直接のコミュニケーションは結構得意なつもりなの。面と面で話すと、全てがもっと単純に感じるんだ。でも電話だと、質問の種類が知っている範囲に留まらないし、もし知ってたとしても相手の言葉の使い方次第で結構混乱しちゃう。
It's probably because I don’t know the whole line of activities that our shop/organisation is involved with. Or simply my listening skill is not up to scratch.
多分、店と管理してる慈善団体の活動全体を知らないからだと思う。或いは単純にワタシのリスニングスキルが完全じゃないからかも。
So, that’s the thing. I don’t get the point of the questions straight away. Had I had the background knowledge about our welfare services outside the shop and how they work, everything would fall into place and then I can answer the questions.
だからさ、つまり質問のポイントがすぐにピンと来ない訳ね。もしショップ内以外の福祉活動やそのシステムとかの基礎知識があったら多分あぁそうだったんだって全て納得できるだろうし、質問にも答えられるんじゃないかって。
Oh well, it’s still the second week so hopefully I’ll get better at it. (Keep my fingers crossed.)
まぁ、二週間目だしもっと上手く出来るようになる事を祈ろう。。。(どうか上手く行きますように。)
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